Tort Babci Zosi

Przepis na ten tort jest w rodzinie od pokoleń i uświetnia każdą rodzinną uroczystość. Również moi znajomi pokochali ten tradycyjny przepis i proszą, abym również na ich uroczystości go przygotowała.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Tort jest dla mnie wyjątkowy nie tylko dlatego, że piekła go moja Babcia, ale też dlatego, że Pani Ewa Wachowicz wybrała go do uświetnienia 200-setnego odcinka programu Ewa Gotuje. Miałam okazje gościć w Krakowie i poznać Panią Ewę oraz Jej ekipę 🙂

IMG_0746_small

A o mojej wizycie u Pani Ewy pisała Chwila dla Ciebie 🙂

Obraz 3806a

Dziś piekłam ten tort po raz kolejny, w wersji, jak to stwierdził mój partner „dziewczyńskiej” 🙂

DSC_0681

Składniki

biszkopt:

5 jaj

15 dag cukru

12,5 dag mąki tortowej Młynomag

2 łyżeczki proszku do pieczenia

2 łyżki kawy

1 łyżka kakao

5 dag orzechów

masa:

1,5 kostki masła

20 dag cukru

4 jaja

2 łyżki kakao

1 łyżka kawy mielonej

1 kieliszek spirytusu

opcjonalnie:

słoik domowej konfitury wiśniowej

do nasączenia:

1/2 szklanki mocnego naparu z kawy + 2 kieliszki wódki

Sposób przygotowania

Białka ubić z cukrem, następnie połączyć z żółtkami i wymieszać z sypkimi składnikami. Piec w nagrzanym piekarniku około 40 minut (tortownica o średnicy 23 cm). Wystudzony biszkopt przekroić na 3 części.

DSC_0662

Całe jaja ubić z cukrem na parze. Gdy będą gorące i gęste odstawić do wystygnięcia co jakiś czas mieszając. Masło utrzeć i po łyżce dodawać wystudzoną pianę. Pod koniec ucierania dodać sparzone  wrzątkiem i wystudzone kakao i kawę oraz spirytus.

DSC_0665

Biszkopta przełożyć masą.

DSC_0668

Wierzch tortu udekorować. Ja nie jestem niestety mistrzem cukiernictwa, więc moje dekoracje nie są artystyczne. Tort schłodzić, najlepiej przez noc.

Dziękuję przy okazji młynom Młynomag za wspaniałą przesyłkę, dzięki której mogłam upiec między innymi dzisiejszy tort 🙂

2 uwagi do wpisu “Tort Babci Zosi

Skomentuj

