Gofry z bitą śmietaną

Pyszny pomysł na śniadanie i to do łóżka 🙂 Pomysł narodził się w związku z urodzinami mojego partnera, postanowiłam z samego rana sprawić mi przyjemność i oprócz prezentu podać również śniadanie do łóżka, żeby nadać temu dniu już od przebudzenia odświętny nastrój. Udało mi przygotować wszystko na tyle cicho, że niespodzianka się udała 🙂 Chrupiące gofry z jego ulubioną bitą śmietaną i kolorowymi dekoracjami, wywołały uśmiech i przyjemnie rozpoczęły dzień 🙂

Tak podane śniadanie zmiękczy nawet najtwardsze serce, więc podane na przykład po nieprzyjemnej kłótni, przełamią lody i pozwolą na poprawę atmosfery 🙂

gofry z bitą śmietaną

Składniki:

325 g mąki pszennej Młynomag

3 jajka

300 ml mleka

2 łyżki cukru kryształu

1 opakowanie cukru waniliowego Delecta

1 łyżeczka proszku do pieczenia Delecta

1/2 szklanki oleju

do dekoracji:

bita śmietana

pomarańcze

posypki Delecta decorada: maczek mango i różowe kuleczki

mus z marakui

Przygotowanie:

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Żółtka wymieszać z cukrem waniliowym, następnie dodawać kolejno olej, mąkę z proszkiem do pieczenia, mleko i partiami ubite białka. Za każdym razem krótko i energicznie mieszać do połączenia składników.  Gofry piec na złoty kolor. Ja użyłam do tego opiekacza 3w1, sprawdził się idealnie.

Gofry z bitą śmietaną6

Gotowe gofry posmarować musem z marakui, jest kwaskowy więc zrównoważy słodycz pozostałych dodatków. Na to bita śmietana, pomarańcze i kolorowe dekoracje Delecty. Ja gofry podałam z gorącym kakao 🙂

gofry z bitą śmietaną4
Piecz... ot tak... prosto z serca! Waniliowy Weekend VII

7 uwag do wpisu “Gofry z bitą śmietaną

Skomentuj

