Onigiri

Japońskie kanapki ryżowe 🙂

onigiri

Składniki:

250 g ryżu do sushi

3 łyżki octu ryżowej

1 łyżeczka soli

1 łyżeczka cukru

4 arkusze sprasowanych wodorostów nori

1 puszka tuńczyka w kawałkach

1 ogórek

szczypiorek

1 filet z kurczaka

po łyżce octu ryżowego, sosu sojowego, sosu teryiaki i sosu do dań z woka

Przygotowanie:

Ryż ugotować w 2,5 szkl wody. Ocet, sól i cukier podgrzać do rozpuszczenia i wymieszać z ryżem. Wystudzić.

Fileta pokroić w drobną kostkę i wymieszać z sosami. Przełożyć do rondelka i podsmażyć.

Ogórka obrać i pokroić w kostkę, szczypiorek posiekać.

Wystudzony ryż formować w rękach lub przy pomocy wykrawaczy do potraw. Ja użyłam pierścienia do formowania okrągłych onigiri z kurczakiem w środku. Całość zlepiłam paskami nori. Trójkątne z tuńczykiem, ogórkiem i szczypiorkiem formowałam w rękach. Na zwilżoną dłoń nakładałam ryż, rozpłaszczałam, na to nadzienie i jeszcze trochę ryżu. Całość trzeba dokładnie zlepić, ułożyć na połówce arkusza nori, uformować trójkąt i zwinąć.

Podawać z sosem sojowym lub sosem teryiaki. Smacznego 🙂

Przekąski kibica na Euro 2016

4 uwagi do wpisu “Onigiri

Skomentuj

