Książ i okolice

Ostatni dzień urlopu na Dolnym Śląsku, to droga do zamku Książ. Po drodze wstąpiliśmy do pałacu w Makowicach k./Świdnicy. Neorenesansowy pałac został zbudowany w latach 1875-76, w miejscu renesansowego dworu. Pałac odzyskał świetności w 2011 roku, kiedy prywatni właściciele odrestaurowali go i otworzyli tu hotel i restaurację. Hotel jest czynny sezonowo.

DSC_2464DSC_2461DSC_2478

Sam zamek Książ zwiedziliśmy tylko z zewnątrz. Tłumy, kolejki i drogie bilety (za zwiedzanie osobny, za fotografowanie osobny, za tarasy osobny, za wieżę osobny, za podziemia osobny……) zniechęciły nas.

Postanowiliśmy zamiast tego przejść się malowniczym szlakiem pieszym do ruin zamku Stary Książ. Ścieżka Hochbergów wiedzie zboczem gór nad rzeczką Pełcznicą.

Wracając do domu wstąpiliśmy jeszcze do Lubiąża, obejrzeć monumentalne opactwo cysterskie, niestety już opuszczone.

DSC_2586DSC_2584DSC_2582

20 uwag do wpisu “Książ i okolice

1. Jak już pisałam w komentarzu na Twoim blogu, też byliśmy w tym roku na Dolnym Śląsku, m.in. zwiedzaliśmy Zamek Książ. Ale wybraliśmy opcję z przewodnikiem i było to trafienie w punkt. Oprowadzał naszą grupę przesympatyczny młody przewodnik, p. Daniel. Masz rację, bilety są tam drogie, ale stwierdziliśmy, że pewnie przez długi czas nie wybierzemy się tam ponownie, więc nie żałowaliśmy sobie 😉 Bilet obejmował też zwiedzanie Palmiarni, ale powiem Ci, że gdyby kupować bilet tylko do Palmiarni, to byłby lekki niewypał. Nasza łódzka Palmiarnia jest o wiele ciekawsza. Tamta ma przede wszystkim walor historyczny, że to był prezent Jana Henryka XV dla swej żony Marii Teresy… itp, zwanej Daisy, a kosztowała ponoć 7 milionów marek w złocie! Daisy dostała też w prezencie od męża sznur pereł. Sznur ten mierzył 7 metrów!! I znów Hans Heinrich XV wydał „drobne” 3 miliony marek, ale czego się nie robi dla żony, zwłaszcza, by „kupić” jej miłość 🙂

Polubione przez 1 osoba

2. A ja własnie pracuję nad wpisem między innymi też o Książu! Ale zbieg okoliczności :O 😉
    A co do tłumów- fakt, zależy o której godzinie ale generalnie można bilety zamawiać przez internet i można kupić opcję ze wszystkim (przewodnik, zwiedzanie, tarasy, podziemia) w cenie ok 40 zł. Ja zdecydowanie polecam.