Ciasteczka bakaliowe

Do akcji „wspólne wypiekanie” zaprosiła mnie Edyta z bloga Kuchenne zapiski Edyty. W ten weekend były to ciasteczka. Ja wybrałam ciasteczka z rodzynkami z bloga Mała Cukierenka, ale że nie lubię rodzynek, to dodałam inne bakalie, żurawinę i orzechy. Ciasteczka wyszły chrupiące z wierzchu i miękkie w środku. Tylko jak dla mnie trochę za słodkie. Polecam 🙂

Składniki:
200 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g zimnego masła
70 g cukru trzcinowego
130 g bakalii, u mnie żurawina i orzechy włoskie
1 rozkłócone jajko
2 łyżki mleka

Przygotowanie:

 

Mąkę z proszkiem do pieczenia posiekać z masłem, dodać cukier, posiekane bakalie, jajko i mleko, wyrobić krótko ciasto.

Z ciasta uformować rulon i pociąć go na grubsze plastry, uformować ciastka i wyłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec w temperaturze 170 stopni przez 20 minut.

Wypiekałam razem z:

Kuchenne zapiski Edyty

Kulinarna Maniusia

Sama słodycz i szczypta chili

Moje małe czarowanie

Różowa kuchnia

Izioni pyszne smaki

Ewusiowe smaki

Moje domowe kucharzenie

17 uwag do wpisu “Ciasteczka bakaliowe

    1. A ja dziękuję za zaproszenie do wspólnego pieczenia 🙂 Skusiłam się na ciasteczka i nie żałuję, okazało się, że mój D. uwielbia, o co go nie podejrzewałam i bałam się, że sama będę musiała wszystkie zjeść 😉

      Polubienie

Dodaj komentarz